Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

طراحی رستوران

طراحی رستوران

يکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 14:42   |   2628 بازدید

طراحی رستوران

وارد برخی از رستوران ها که می‌شویم گاهی اوقات محو دیزاین و دکوراسیون داخلی آن می شویم . طراحی و دکوراسیون رستوران وابسته به فرهنگ و غذای  آن کشور است . طراحی رستوران به دو بخش طراحی داخلی و طراحی خارجی تقسیم می شود که هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

 در این مقاله نکاتی پیرامون طراحی داخلی و خارجی رستوران سنتی و رستوران مدرن ارایه میدهیم.

برای طراحی رستوران های سنتی ویژگی‌هایی از قبیل طراحی مناسب، فرم درست پوشش پرسنل، رعایت دقیق مسائل فنی و علمی در ساختمان، سقف‌های بلند، ستون‌های بلند و بالاخره تزیین‌های بسیار ساده اما خاص که فقط مختص طراحی ایرانی‌ها است مورد توجه قرار میگیرد.

اگر برای نمای رستوران و پوسته خارجی آن سبک سنتی را انتخاب میکنید به خاطر داشته باشید کهبرای  طراحی داخلی نیز از اصول و قواعد سبک ایرانی پیروی کنید

در طراحی رستوران برای ایجاد محیطی صمیمی  معمولا از سقف های کوتاه استفاده می کنند

در طراحی رستوران‌ سنتی از قدیم  بر این باور بوده‌اند کهاین فضا باید دارای دو محیط سرباز و سرپوشیده باشد. این سخن بدین معناست که رستوران‌ها بهتر است تا درفصول  گرم از محیط سرباز استفاده کنند  و در فصول سرد با استفاده از فضایی سر پوشیده آسایش محیطی را برای مشتریان ایجاد کنند. 

اگر در طراحی رستوران از محیطی سرباز استفاده می کنید بهتر است از گل و گیاه ,آبشار و ...استفاده شود، اما اگر رستوران شما تماما دارای محیط‌های سربسته است کمتر از گل و گیاه و درخت و... استفاده کنید و همچنین می توانید بیشتر با قرار دادن حوضچه و قالی و مواردی از این قبیل محیطی به سبکی سنتی و مطلوب خلق کنید. 

طراحی نما و پوسته ی بیرونی مهم ترین بخش در طراحی رستوران یک است. مهم‌ترین عامل در نمای خارجی  تابلو رستوران محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین شاخصه‌های طراحی خارجی به جهت جذب مششتری  نور پردازی است. شیک بودن نمای خارجی موجب می‌شود تا بیشتر افراد و مردم نمای داخلی رستوران را فضایی لوکس تلقی کنند از همین رو مشتریهای بیشتری جذب رستوران خواهند شد. 

همچنین  باید به طراحی نمادین داخلی آن نیز اهمیت بدهیم . ایجاد نور پردازی ایده آل و مناسب مهم‌ترین نکته برای داشتن طراحی داخلی مناسب برای رستوران است. برای رسیدن به این مهم می‌توانید میزان نور درون محیط رستوران را با کمک نصب لامپ های تزیینی و برنجی  و.... تنظیم کرده و زیبایی آن را افزایش دهید.

همچنین با قرار دادن  نور کافی داخل فضای رستوران می‌توان آرامش را به مشتریان کرد پس دقت به آن بسیار مهم و الزامی است.

علاوه بر نورپردازی داخلی  انتخاب رنگ دیوارها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. بهتر است رنگ دیوارهای رستوران از بین رنگ‌های شکلاتی و قهوه‌ای آجری و یا رنگ‌های روشن و شاد انتخاب شود برای لوکس شدن رستوران و جلب‌توجه بیشتر مشتری می‌توانید از پتینه و نقوش برجسته استفاده و زیبایی دو چندان را به محیط رستوران و مشتریان خود هدیه دهید.

از دیگر نکات مهم در طراحی داخلی رستوران راحتی صندلی است که باید به آن توجه لازم را اختصاص داد. می‌توانید با توجه به سبک مد نظر خود از انواع مختلفی از میز و صندلی‌های کلاسیک، لوکس، مدرن، ساده، سنتی و …. استفاده کنید.

کفپوش نیزدر زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی رستوران بسیار مؤثر است، بنابراین دقت داشته باشید که رنگ و طرح کف‌پوش‌ها باید با بقیه وسایل  رستوران چه از لحاظ رنگی و چه از لحاظ سبکی هماهنگ باشند. 

از آثار هنری در طراحی رستوران  مدرن و کافی شاپ غافل نشوید. زیرا آثار هنری در جلب‌توجه و انتخاب رستوران برای مشتری تأثیر فوق العاده ای می‌گذارد. با طراحی پنجره‌هایی که فضای زیبای دریا و جنگل و طبیعت را نشان می‌دهد فضایی دنج و صمیم تر ایجاد کنید. 

جهت هماهنگی برای بازدید و مشاوره ی رایگان  با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای طراحی نمای کلاسیک ، طراحی و اجرای نمای ویلایی ، بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی ما دیدن نمایید

طراحی کافه طراحی کافه کتاب طراحی کافه رستوران طراحی رستوران طراحی کافی شاپ دکوراسیون داخلی شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی بازسازی خانه بازسازی منزل طراحی دکوراسیون دکوراسیون داخلی مدرن دکدراسیون داخلی کلاسیک اجرای رستوران طراحی سفره خانه

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: