Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

باز سازی ساختمان چیست؟

باز سازی ساختمان چیست؟

سه‏ شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 10:24   |   2053 بازدید

باز سازی ساختمان چیست؟

چهار شنبه 9 خرداد 1397 ساعت 4:15

بازسازی ساختمان چیست؟

باز سازی از کلمه مرمت می آید و در معنا هردو به یک معنی می باشند . کارشناسان ، واژه مرمت را برای احیا بناهای هنری و تاریخی که در معرض تخریب قرار دارند و واژه بازسازی را برای بناهایی با کاربردهای عمومی تر که صرفاً از ارزش تاریخی برخوردار نیست به کار میبرند .
خدماتی که در بازسازی ابنیه صورت میگیرد از قبیل تعمیر و یا تعویض کلیه اتصالات و نمای ساختمان و یا تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان مورد نظر و به طور کلی تغییر یا تعویض هر چیزی که در یک بنا به آن نیاز داریم میباشد .

انواع بازسازی ساختمان

بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی

در این نوع بازسازی تمامی مراحل بازسازی ساختمان به صورت علمی و مطالعه دقیق انجام میگیرد
مواردی که در این نوع بازسازی رعایت می شود به شرح زیر است
مقاوم کردن و محکم کردن ساختمان
سوار کردن المان های جدا شده از ساختمان
حفاری برای پی ساختمان
نوسازی ساختمان به این صورت که سنگ های نمای ساختمان و سفت کاری بخش های ترک خورده

بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری

در این نوع بازسازی ساختمان اجازه ابداع به کسی که وظیفه بازسازی ساختمان دارد ، داده می شود و او با توجه به سلایق خود و تجربه خود قسمت های مختلف یک بنا را بازسازی و مرمت میکند . همچنین قسمت ها و بخش هایی که نیاز به تکمیل و اضافه شدن مصالح را دارند با ایده های جدید خود تکمیل می نماید .

می توان تاریخچه این سبک را به دوران رنسانس نسبت داد ، چون تمام معماران آن دوره در تمامی بازسازی های خود ابداعاتی نیز ایجاد نمودند و هر ساختمان که نیاز به بازسازی داشت را کامل کردند . این نوع بازسازی برای ساختمان هایی استفاده می شود ، که درصد ماندگاری و حیات برای آن بنا بسیار پایین می باشد .

روش های بازسای ساختمان چیست

بازسازی حفاظتی ساختمان

در این روش به بازسازی و حفاظت کلی ساختمان پرداخته می شود و کل بنا مورد محافظت و بازسازی کامل قرار می گیرد . در این روش باید در رابطه با ویژگی های ساختمان و مصالحش مطالعه زیادی کرد تا بتوان بازسازی را صحیح و کامل انجام داد .

بازسازی سبکی ساختمان یا آناستیلوز

این روش به این صورت می باشد که تکه های جایگزین به جای تیکه های فرسوده قبلی جایگزین می شود اما به گونه ای که بیشترین شباهت را به نمای اولیه ساختمان دارد .
این روش بازسازی اغلب برای بناهای تاریخی فرسوده استفاده می شود که نمی خواهیم هارمونی و سبک قبلی آن از بین برود . در این روش باید تا حد امکان کمترین تغییر بر روی ساختمان انجام گیرد .

بازسازی با روش پاکسازی سبکی

در این روش موادی که باعث ضرر بر روی ساختمان و همچنین از بین رفتن آن می شود ، حذف و پاکسازی شده و الحاقات نامناسب که اصالت بنارا زیر سوال میبرد از بنا جدا خواهد شد .

بازسازی تکمیلی ساختمان

در این روش بازسازی ساختمان قسمت هایی از بنا که از دست رفته اند دوباره بازسازی و تکمیل می شوند ، تا یک ساختمان بتواند به حیات خود ادامه دهد ؛ در بسیاری از ساختمان های فرسوده در شهرها از این روش بازسازی برای استفاده مجدد یک ساختمان استفاده می شود .

جهت هماهنگی برای بازدید و یا مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس گرفته و یا به اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیو داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان بازسازی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: