Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

اصول طراحی داخلی ساختمان

اصول طراحی داخلی ساختمان

سه‏ شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 10:09   |   2110 بازدید

اصول طراحی داخلی ساختمان

چهار شنبه 9 خرداد 1397 ساعت 2:45

اصول طراحی داخلی ساختمان

چند مفهوم اساسی در زمینه طراحی وجود دارد که مجموعاً تحت عنوان اصول طراحی شناخته می شوند.این اصول عبارتند از: بالانس یا تعادل، ریتم ، نسبت ،غالب بودن و یکپارچگی  که تمامی این موارد نشان دهنده  قوانین اساسی چینش و طراحی داخلی موفق هستند .

 

بالانس یا تعادل

تعادل ‌، مربوط به چینش عناصر طراحی در داخل یک مجموعه و ارتباط آن ها با یکدیگر است .
در طراحی ، تعادل به معنای ایجاد حس معادل و یکسان بودن است . عناصر ممکن است به خاطر اندازه ،‌ شکل و رنگشان وزن بصری متفاوتی داشته باشند توجه داشته باشید تعادل نه تنها از طریق شکل ، بلکه از طریق رنگ ، فرم و بافت نیز قابل دسترسیست .
دو نوع تعادل در طراحی وجود دارد : تعادل متقارن و تعادل نا متقارن
در تعادل متقارن ، وزن ترکیب به طور یکسان در دو طرف توزیع می شود این نوع تقارن معمولاً در طراحی کلاسیک و سنتی بیشتر به چشم میخورند.در این مورد یک شی یکسان در دو طرف  به طور یکسان تکرار می شود به عنوان مثال وجود یک آینه در دو طرف اتاق از این نوع تعادل پیروی میکند ولی در تعادل نامتقارن این گونه موارد به هیچ وجه مشاهده نمی شود و اجسام تنها به سبب وزن بصری با یکدیگر غرینه می شوند .

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختملن مهرآداک

ریتم

ریتم می تواند حس حرکت در ترکیب را با استفاده از تغییر و یا تکرار عناصر ایجاد نماید . برای  رسیدن به ریتم می توانید از رنگ ها یا شکل های یکسان در فواصل مختلف استفاده نمائید . به عنوان مثال می توانید رنگ بالش ها ، قالیچه ،‌ مبل و رنگ اتاق را باهم هماهنگ کنید .
جز یا نسبت
نسبت به طور معمول ، اندازه تطبیقی عناصر نسبت به هم یا کل ترکیب است . از این مورد برای ایجاد حس مسافت یا غالب بودن اندازه متفاوت استفاده می شود .

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان مهرآداک

هارمونی رنگ ها در طراحی داخلی منزل 

هارمونی یا هماهنگی را می توان در شباهت یا تعلق یک چیز به دیگری تعریف کرد . تکرار عناصر طراحی مانند رنگ ، بافت ، و فرم یکی از ساده ترین راه های رسیدن به هارمونی در طراحی داخلی است . هارمونی در طراحی هنگامی به دست می آيد که تمام قسمت های بصری به هم مرتبط بوده و همدیگر را کامل کنند .

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان مهرآداک

یکپارچگی

هنگامی که عناصر در فضا طوری با هم ترکیب شوندکه یک شکل کلی هماهنگ و متعادل به داشته باشیم توانسته ایم یکپارچگی را ایجاد کنیم .

جهت هماهنگی برای بازدید و یا مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس گرفته و یا به اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیو داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

 

اجرای دکوراسیون داخلی داخلی مدرن شرکت معماری شرکت دکوراسیون شرکت بازسازی داخلی کلاسیک طراحی داخلی منزل

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: