Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

بافت در طراحی و دکوراسیون داخلی

بافت در طراحی و دکوراسیون داخلی

دوشنبه 14 مرداد 1398 ساعت 21:23   |   2141 بازدید

بافت در طراحی و دکوراسیون داخلی

چهار شنبه 11 مهر 1397 ساعت 6:30

بافت در طراحی و دکوراسیون داخلی

گاهی در یک اتاق هستیم و در عین اینکه همه چیز در اتاق وجود دارد، احساس می کنیم هنوز چیزی کم است. با اینکه همه ی اجزای لازم در محل حاضر هستند، اما اتاق در مجموع عریان به نظر می رسد. اگر این سناریو برای شما آشناست، تنها نیستید و ما احتمالا امروز با این مطلب به سوال شما پاسخ خواهیم داد: بافت.

معمولا حین بحث از طراحی فضای داخلی ، بافت به عنوان آخرین گزینه مطرح می شود. سلسله مطالبی که به می پردازند، برای تغییر دادن این رویه و بیان اهمیت و نقش بافت در طراحی داخلی برای شما حاضر شده اند و امروز می توانید اولین مطلب را مطالعه کنید.


در بیان طراحان ، بافت معمولا به عنوان : «حسی که توسط سطح خارجی یک شی از طریق لامسه دریافت می شود» تعریف می شود. در واقع این تعریف اشاره ای به نحوه ی حس شدن اشیا است. به لمس کردن فرش های نرم با پاها فکر کنید یا به حرکت دادن دست روی سطح یک میز چوبی ، یا فرو رفتن در یک مبل چرمی. البته برای حس کردن بافت حتما تماس فیزیکی لازم نیست، بافت با نگاه کردن و حس کردن عمق و بعد و سایه هم قابل حس شدن هست.

سطح صفحاتی چون دیوار، کف و سقف می‌تواند مرزهای یک مکان را به وجود آورد. آنچه بر درک ما از موقعیت نسبی آن ها در فضا تأثیر می‌ گذارد، بافت و طرح آن هاست که این مسئله به‌ نوبه خود، آگاهی ما را از ابعاد، اندازه و تناسب یک مکان، تحت‌ الشعاع قرار می‌ دهد. درکی که به‌ واسطه مواجهه با بافت سطوح مختلف برای مخاطب حاصل می‌ شود، به شکل مستقیمی بر احساس او نسبت به مکان اثرگذار بوده و می‌ تواند حس تعلق‌ خاطر نسبت به فضا را برایش به ارمغان بیاورد.

هم نشینی بافت ها

بافت‌ ها برخلاف رنگ‌ ها انعطاف‌ پذیر هستند؛ به‌ طوری‌ که می‌ توان بافت‌ های متنوعی را بدون اینکه در فضا حس پیچیدگی به وجود آورند در کنار هم استفاده نمود. بافت‌ ها در بعضی موارد می‌ توانند با هم سازگار نباشند؛ لذا در راستای استفاده هم‌ زمان از چند نوع بافت باید مواردی را مدنظر قرار داد؛ به‌طور مثال نبایست سنگ مرمر را در کنار بتن استفاده نمود. وقتی‌که می‌ خواهید دو یا چند بافت را در کنار هم در دکوراسیون خانه استفاده کنید ابتدا چگونگی منعکس کردن نور از راه هرکدام از این بافت‌ ها را به‌دقت بررسی کرده و سپس حس فضا را تجسم کنید و درنهایت تصمیم بگیرید.

http://www.mehradak.ir/upload/8f6a82b9f0404b3f82e9dfb45d9cd442.jpg

انواع بافت

بافت‌ ها را می‌ توان از راه مواد طبیعی مانند انواع سنگ، چوب، فلزات چکش‌ خورده، انواع آجر و.... ایجاد کرد. بافت سنگ، در ذات خود حس سختی و زبری خاصی القا می‌ کند و هرقدر این بافت درشت‌ تر بوده و برجستگی‌ ها و فرورفتگی‌ های آن بیش تر باشد، پرکنندگی فضا بیش تر شده و تنوع آن بسیار بیش تر می گردد. مواد طبیعی‌ ای مثل خرده‌ سنگ‌ ها یا خرده کاشی‌ ها، سرامیک‌ ها یا شیشه‌ های رنگی از دیگر مواردی هستند که به‌ راحتی می‌ توانید آن ها را بر روی دیوار اجرا کنید. خرده‌ سنگ‌ ها را می‌ توان در بستری از سیمان یا چسب بتن که بر روی دیوار کشیده شده با طرح‌ های متفاوت اجرا نمود. سنگ‌ ها با وزن کمی که دارند در داخل سیمان و چسب بتن می‌ چسبند و نمایی متنوع به وجود می‌ آورند. می‌ توان برای پرداخت نهایی و ایجاد جلوه‌ ای براق بر روی سنگ‌ ها از اسپری کیلر استفاده نمود.

 

کلاسیک بازسازی منزل بازسازی ساختمان شرکت معماری شرکت دکوراسیون شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل اجرای دکوراسیون داخلی داخلی مدرن

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: