Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

بررسی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

بررسی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

يکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 23:08   |   3850 بازدید

بررسی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت 3:45

فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعی تمدن مغرب زمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینش ذهنی و کالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است. زمانی در کشور یونان قانون انسان محوری ملاک بوده است و به همین خاطر همه چیز را بر این اساس پایه گذاری می کردند و این مسله باعث شده تا همه چیز علمی و رئال باشد و در نتیجه انسان نقش اصلی را بر عهده داشت. در سبک کلاسیک همانند معماری کلاسیک عظمت و شکوه دیده می شود و می توان به راحتی در دکوراسیون کلاسیک ابهت را ملاحظه کرد.

پایه و اصول سبک کلاسیک

سبک کلاسیک اساسا از مفاهیمی چون ثبات ، تناسب و تقارن ، سخت گیری و تجمل هویت میابد. این سبک کامل و دقیق و حساس روی جزئیات است.

 

در اینجا به چند نمونه از ویژگی های دکوراسیون کلاسیک می پردازیم.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک راحت و آرامش بخش است و هیچ گونه در هم ریختگی و شلوغی  را ندارد .

تمام اثاثیه با یکدیگر هم خوانی کامل داشته و هیچ گونه مورد عجیب و خاصی در فضا  وجود ندارد .

تمام اثاثیه و وسایل دکوراتیو به صورت قرینه و دوتایی می باشند و چیدمان مبلمان از مرکز فضا آغاز می شود . به طوری که در نگاه اول احساس می شود همه چیز منظم و در سر جای خود قرار دارد.

در یک فضای کلاسیک همه ی  وسایل باید پیرو سبک کلاسیک باشند و مبلمان و چراغ های مدرن و انبوه تولید شده در این سبک جایگاهی ندارند .

فضاهای کلاسیک بسیار شیک و مطبوع بوده و برای هر فردی در هر سنی خوشایند است .

فضتهای کلاسیک گرم بوده و اثاثیه هایی با متریال های  فلز سرد در آن هیچ جایگاهی ندارند.

مبلمان فضای نشیمن و پذیرایی در این سبک ، چوب با رویه پارچه ای می باشد که حول یک نقطه مرکزی چیده می شوند .

فضای غذا خوری در این سبک معمولا جدا از فضا های دیگه بوده و مبلمان آن چوب و پارچه می باشد . در این فضا معمولا از یک بوفه برای قرار دادن وسایل غذا خوری که از چینی های مرغوب است استفاده می شود .

اتاق های خواب در این سبک یعنی چگونه سبک کلاسیک خانه , از اتاق پذیرایی و نشیمن تبعیت کرده و و تخت خواب ها اکثرا دارای کار های دستی چوبی می باشد .

زیبایی و شکوه پرده در این نوع دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است .

در این سبک از آباژور ها و مجسمه هایی منطبق با طراحی کلی خانه  در جهت زیبا تر سازی فضا ها استفاده می شود .

در سبک کلاسیک کابینت های آشپزخانه نیز اکثرا از چوب و یا مواد مشابه چوب با طرح های شکیل و زیبا ی کلاسیک می باشند..

سبک کلاسیک سبکی بسیار گسترده است که به شما این امکان را می دهد که با هر سلیقه ای به فضای مطبوع و مورد علاقه خود برسید.

http://www.mehradak.ir/upload/24cd3a7d47524cdebe582888e1e8f111.jpg

رنگ‌های اصلی معماری داخلی به سبک کلاسیک اصیل و درباری و ملایم هستند. بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری از رنگ‌های متدوال در معماری داخلی سبک کلاسیک است. در این سبک تند و تیزی ، کنتراست ، افراط و بی تناسبی‌ ک زمختی جایی ندارد. تمامی رنگ‌ها باید لطیف ، ظریف و گرم باشند که فضایی پر از حس آرامش و راحتی را پدید می‌آورد.

http://www.mehradak.ir/upload/2f165dd87f654111967836322fed6cea.jpg

در زمان انتخاب متریال‌های فینیشینگ الویت با متریال‌های طبیعی است. چوب ، کفپوش پارکت با کیفیت بالا ، پارچه‌های مخمل ، فرش و به طور کلی بافت‌های غنی و با کیفیت برای سبک کلاسیک داخلی بهترین هستند. نکته کلیدی و امر مهم برای دکوراسیون به سبک کلاسیک این است که حس تجملات و اشرافی را در داخل منزل ایجاد کنید.

یکی از قانون‌های اولیه این سبک کاملا اجتناب از عدم خلوص و ظاهرسازی است که شامل متریال‌ها ، مبلمان و اکسسوری‌های دیگر نیز میشود.

http://www.mehradak.ir/upload/117fcb103a5e4dc590a03be2e2b14346.jpg

 

ایجاد تقارن در سبک کلاسیک

در یک طراحی کلاسیک همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتدا محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که کل فضای شما متقارن باشد اما می تواند در چیدمان مبل ها، پرده ها و حتی چیدمان وسایل تزیینی این قانون را رعایت کنید.

مبلمان در سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی

خطوط ساده و تقارن. این‌ها دو اصل مهم برای انتخاب مبلمان به سبک کلاسیک هستند. البته گزینه ایده‌آل مبلمان آنتیک و وینتیج است اما ممکن است خیلی قابل دسترس نباشد با این حال میتوانید با مبلمان جدید هم منزلتان را کلاسیک طراحی کنید. تمامی مبلمان باید مجلل باشند ، ظریف ساخته شده باشند و به دقت انتخاب گردند. یک بار برای انتخاب مبلمان دقت و حساسیت زیاد به خرج دهید و مدت طولانی از آن‌ها لذت ببرید.

مبلمان‌های ساخته شده از چوب با نقوش و منبت‌کاری شده شما را به هدف نزدیک خواهد کرد. تابلوهای نقاشی با مضمون کلاسیک و قاب‌های مجلل ، تابلوهای فرش ، مبلمان تاجدار با تاج منبت‌کاری شده از نمونه‌های کلاسیک هستند. قانون رنگ‌های ملایم همچنان پابرجاست: مبلمان با رنگ‌های کرم و نسکافه‌ای و طرح راه راه یا گلدار ، عناصر دکوراتیو برنزی یا سیلور ، آباژور این‌ها نمونه‌هایی از مبلمان سبک کلاسیک هستند

 

http://www.mehradak.ir/upload/2f3bd17e762342d4986aaa5abc2ad31d.jpg

 

برای هماهنگی برای بازدید و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ماتماس حاصل نمایید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا و کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: