Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

راهننمای انتخاب کفپوش مناسب

راهننمای انتخاب کفپوش مناسب

جمعه 11 مرداد 1398 ساعت 23:01   |   2049 بازدید

راهننمای انتخاب کفپوش مناسب

شنبه 21 مهر 1397 ساعت 4:17

کف‌پوش‌ها به منظور زیبایی کف ساختمان و افزایش بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرند که بصورت یک لایه‌ بر روی کف ساختمان نصب می شوند. در بسیاری از زمین‌های ورزشی و همچنین برخی استخرها به منظور جلوگیری از سر خوردن و در زمین‌های فوتبال از کف‌پوش‌هایی استفاده می‌شود که شباهت زیادی به چمن طبیعی دارند.

زمانیکه تصمیم می گیریم خانه مان را زیباتر کنیم و یا اینکه بخواهیم آن را نوسازی کنیم، اولین تغییری که به ذهنمان می رسد انتخاب کفپوش مناسب است. برای انتخاب کفپوش مناسب ، گرفتن بهترین تصمیم و اطمینان به انتخابمان باید ساعات زیادی را صرف انتخاب مناسب کنیم. در این مقاله سعی داریم اطلاعات کافی را برای انتخاب کفپوش در اختیار شما قرار دهد.

خرید کفپوش شبیه به خرید قالیچه و یا فرش نیست. چون نمی توان کفپوش را بعد از گذشت یک سال تعویض کرد. هنگامی که کفپوش را خریداری می کنید، اگر مورد قبول نبوده و یا دوست نداشته باشیم و یا اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، هیچ وقت خوب و دلخواه نخواهد بود . تغییر و بازسازی کف و یا یک طبقه از خانه بسیار پرهزینه است . بنابراین برای انجام این کار باید تحقیقات لازم برای طرح مناسب و اطمینان از آن را حاصل کنید . همچنین زمانی تصمیم بگیرید که تصویر واضحی از آن در ذهنتان ظاهر شود

http://www.mehradak.ir/upload/6f87e6efe22a4404bd3b9deb27291afa.jpg

کفپوش چوبی
چوب ماهیتی گرم و احساسی راحت دارد و از این رو کفپوش چوبی یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش به شمار می رود که راحتی و گرمای آن معمولا با وجود قالیچه منطقه ای تکمیل و چند برابر می شود. کفپوش های چوبی با مرغوبیت بالا گاهی به صورت عریان و بدون پوشش تکمیلی رها شده و جلوه ای بسیار شیک و باشکوه به دکوراسیون القا می کنند. قیمت کفپوش های چوبی با توجه به کیفیت و نوع چوب متغیر است و چوب طبیعی تر و با کیفیت بالاتر، از قیمت بیشتری برخوردار است و هرچه از میزان خلوص و کیفیت کفپوش چوبی کم شود قیمت آن نیز کاسته می شود. کفپوش های چوبی معمولا روی زمینه سیمانی و بتنی به راحتی نصب می شوند. اما اگر قرار باشد کفپوش چوبی در طبقاتی از ساختمان که مستقیم روی زمین قرار می گیرند مورد استفاده قرار گیرد، باید قبل از نصب کفپوش چوبی زمینه با لایه ای عایق و ضدرطوبت زیرسازی شود.

http://www.mehradak.ir/upload/3b56b25290004486a910d9c78bc97aeb.jpg

کفپوش چوبی گاهی جلوه ای طبیعی داشته و گره ها و رگه های طبیعی آن قابل رویت است که همین امر سبب وجود ترکیب رنگی طبیعی در این کفپوش می شود. اما نوع دیگری از کفپوش چوبی هم به صورت رنگ شده با جلوه ای یک دست وجود دارد. کفپوش های چوبی به نگهداری نیاز دارند و پس از نصب باید سطح کفپوش با استفاده از روغن و واکس مخصوص پولیش شود تا هم جلوه زیبا و باشکوه اولیه آن حفظ شود و هم از آسیب پذیری آن کاسته شود. البته باید در انتخاب روغن و واکس مخصوص دقت داشت زیرا برخی از روغن ها و واکس ها سبب غیرطبیعی شدن جلوه طبیعی این کفپوش زیبا می شوند.

http://www.mehradak.ir/upload/291bd287d4eb4d8db8e94679be724f48.jpg 

لمینیت
کفپوش لمینیت جایگزین مناسبی برای کفپوش های چوبی به شمار می رود زیرا هم از لحاظ نگهداری و هم از لحاظ نصب کار را ساده تر کرده و علاوه بر شباهتی که به کفپوش های چوبی دارد از قیمت مناسب تری نسبت به آن ها نیز برخوردار است. لمینیت ها کفپوش هایی هستند که از کامپوزیت، تخته سه لایی یا ام دی اف با روکش نازکی از چوب ساخته می شوند و روی آن لایه ای محافظ کشیده می شود. لمینیت روی هر نوع سطحی قابل نصب است.

http://www.mehradak.ir/upload/105bf6f6d0d64b5c992d575fb60b9dee.jpg


کفپوش های پلاستیکی
با وجود کفپوش های پلاستیکی می توانید پوششی مات، نرم و با رنگی ساده در دکوراسیون، فضایی مینیمال داشته باشید. این نوع کفپوش کمی گران است و به راحتی لک می شود. این نوع کفپوش به صورت ساده در رنگ های مختلف در قالب کاشی یا ورقه های بزرگ تر موجود است و اگر توسط فردی حرفه ای نصب شود به جلوه ای بهتر خواهد رسید.

 

کفپوش های اپوکسی
این نوع کفپوش ها جهت استفاده های صنعتی و مواردی که نیاز است کفپوش دارای مقاومت مکانیکی و شیمیایی باشد یا ضد اسید باشد استفاده می شود. همچنین کفپوش ورزشی یکی از موارد استفاده کفپوش اپوکسی می باشد.

http://www.mehradak.ir/upload/9e2c1d53a41c482db08db0b0936f7d5e.jpghttp://www.mehradak.ir/upload/10bf447777744dbbbb21c9bf102556e2.jpg 

لینولئوم
کفپوش لینولئوم از ترکیب مواد طبیعی از قبیل چوب، آرد، بذر کتان، رزین طبیعی، رنگ دانه (که رنگ های متنوعی را به کفپوش می دهد) و... ساخته می شود. کفپوش لینولئوم را می توان با هر طرح و الگویی برش داده و نصب کرد. اما اگر بخواهید آن را به صورت حرفه ای نصب کرده و ظریف کاری های لازم را برای آن انجام دهید، این کفپوش تا حدی گران است.

 

وینیل
کفپوش های وینیل با کیفیت مرغوب از کفپوش های گران به شمار می روند و در سبک ها و جلوه های متنوعی از جمله مرمر نما، آجرنما، سنگ نما و... موجود هستند. کفپوش های وینیل به صورت کاشی و ورقه ای وجود دارند و باید روی زمینه ای مناسب و زیرسازی شده نصب شوند، زیرا در غیر این صورت خیلی زود آسیب می بینند. کاشی های وینیل در رنگ های متنوع با قیمتی مناسب در بازار موجود هستند که پشت آنها حالتی چسبنده دارد و به راحتی نصب می شود. برای پوشش کف در فضاهای بزرگ با استفاده از کفپوش وینیل باید حتما از انواع مرغوب این نوع کفپوش استفاده کرد تا مشکلی در کنار هم قرار گرفتن قطعات این کفپوش به شکل تراز و یکدست پیش نیاید. امروزه کفپوش های وینیل در طرح های شیک و جدیدی مانند وینیل های متالیک و وینیل هایی که روی آنها تصویری چاپ می شود به تولید می رسند.

 

قالیچه
اگر عاشق کفپوش های عریان هستید اما مقداری با سختی و سردی آن ها مشکل دارید می توانید این مساله را با استفاده از قالیچه ای حل کنید و بر گرما و راحتی فضا بیفزایید.

قالیچه ها با وارد کردن بافت و رنگ به دکوراسیون بر غنا و جذابیت دکوراسیون می افزایند و تاثیر شگفت انگیزی بر فضا می گذارند. قالیچه های سنتی با نقوش اصیل و کلاسیک که به صورت دستی و ماشینی بافته می شوند و قالیچه های مدرن که به صورت ماشینی بافته می شوند و اغلب ساده و دارای طرح های مدرن هستند و سبکی کاملا مدرن و معاصر دارند یافت می شوند.

موکت
موکت کفپوشی است گرم و نرم که به صورت دیوار به دیوار و سرتاسری کف را پوشش می دهد و به راحتی و گرمای فضا می افزاید. موکت نوعی عایق صوتی قوی هم برای فضا محسوب می شود و از این رو جنبه کاربردی موکت چیزی فراتر از یک کفپوش است. موکت در مقایسه باکفپوش های دیگر از قیمت مناسب تری برخوردار است. اگرچه در میان انواع مختلف موکت بنا بر جنس الیاف قیمت ها متنوع و متفاوت هستند. موکت ها از لحاظ رنگ و طرح تنوع گسترده ای دارند. موکت هایی با رنگ ملایم و بدون طرح و ساده یا انواعی که طرحی خلوت دارند، زمانی که در یک اتاق نشیمن به عنوان کفپوش استفاده می شوند می توانند سبب وسعت بخشیدن به فضا شوند در حالی که موکت هایی با رنگ تیره و با طرحی شلوغ سبب کوچک تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد.

http://www.mehradak.ir/upload/0d589c6393fe4d7abc1f2516604cfda9.jpg

برای هماهنگی برای بازدید و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن 09122524678 و یا اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ماتماس حاصل نمایید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، اجرای دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا و کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

 

 

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: