Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

کاربرد اوریگامی در معماری و طراحی داخلی

کاربرد اوریگامی در معماری و طراحی داخلی

جمعه 11 مرداد 1398 ساعت 14:17   |   3179 بازدید

 

کاربرد اوریگامی در معماری و طراحی داخلی

 

شنبه 28 مهر 1397 ساعت 0:51

 

اوریگامی یا هنر کاغذ و تا ، از هنرهای بسیار قدیمی و با ارزش ژاپنی است که در ابتدا هنرمندان تنها یک ورق کاغذی را به چهره های زیبا مانند قوها، پروانه ها و گل ها تبدیل می کردند. اما از آن جایی که صنعت مد و دکوراسیون لحظه به لحظه همه را با ایده های جدید و ناب غافلگیر می کند و هیچ هنری را بدون استفاده نمی گذارد، کاغذ و تای ژاپنی را نیز وارد این عرصه کرده و اکنون به جای یک صفحه کاغذ، یک ورق فلز، یک تکه پارچه و حتی یک صفحه چوبی است که تا می خورد و وسیله ای را خلق می کند

.

به طور خلاصه می توان گفت اوریگامی روش ارائه ی اشکال است که عمدتاً با خم کردن ماده ی مورد استفاده (کاغذ) حاصل می شود».اصل لغت «اوریگامی» در زبان ژاپنی از «اورو» به معنی خم کردن و «گامی» به معنی کاغذ گرفته شده است. اما خم کردن کاغذ اسامی دیگری نیز در زبان ژاپنی داشته است که به تدریج به نفع اوریگامی از دور خارج شده اند.

اوریگامی در طرح‌های مفهومی معماری هم کاربرد دارد. مدت‌هاست که معماران از طریق پروژه‌های مفهومی مشغول بررسی جنبه‌های مختلف «معماری مطابقت‌پذیر» هستند. یکی از این پروژه‌ها مربوط به دانشجویانی در «مؤسسه معماری پیشروی کاتالونیا در شهر بارسلونا است. محققان در این پروژه تلاش می‌کنند کامپوزیتی تولید کنند که بتواند در اثر گرما، رطوبت و نور تغییر شکل دهد و سپس به حالت اولیه خود برگردد. اگر این کامپوزیت در معرض حرارتی بین 60 تا 70 درجهٔ سانتیگراد قرار بگیرد، وارد مرحله‌ای می‌شود که می‌تواند تغییر شکل بدهد.

طراحان مبلمان با الهام از ظرافت ساده این هنر باستانی ، چراغ و لوستر ، صندلی های بسیار زیبا و کاربردی، قفسه و انواع میز را خلق می کنند. می توان گفت با این ایده پا را از مجسمه سازی کاغذ فراتر می گذارند و این عناصر را به یک عضو جدایی ناپذیر در خانه تبدیل می کنند.

یکی از طرحهای پر طرفدار اریگامی، پروانه است.پروانه دارای ظاهری زیباست و تعجبی ندارد که به عنوان طرحی محبوب در دکوراسیون داخلی از آن یاد شود.از این طرح به روشهای مختلف آویز و یا روی دیوار می توان استفاده کرد.این طرح تا حد زیادی با الهام و نزدیک به طراحی سرزنده و شاد و رنگارنگ Cappellini شکل گرفته است.هریک از پروانه های اوریگامی نشان دهنده یک رویا در مسیری خاص است.برخی ازایده هابر سایر ایده هامقدم هستند وزودتربه پرواز درمی آیند.هر پروانه دارای شخصیت و مقصد خاصی است ولی زمانی که با یکدیگر به پرواز در می آیند رویای جدیدی ایجاد می شود. استفاده از کاغذهایی با ویژگی عبور نور اجازه می دهد که نور از بالهای پروانه ها عبور کند ویک بافت زیبا از رنگ و نور در برابر رویای داخلی مجموعه مبلمان سفید شکل بگیرد.

 

جهت هماهنگی برای بازدید و یا مشاوره با شماره تلفن 09122524678 تماس گرفته و یا به اطلاعات درج شده در صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیو داخلی مهرآداک دیدن نمایید .

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: