Close SplitView Logo Menu
logo

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی مهرآداک

يك معماری تازه ، خالق يك زندگی تازه

کاربرد بتن در طراحی و دکوراسیون داخلی

کاربرد بتن در طراحی و دکوراسیون داخلی

سه‏ شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 13:46   |   2111 بازدید

بتن چیست ؟

 : Béton)، از ریشه لاتین (به لاتین : Bitume) در مفهوم بزرگتر به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیتی شبیه به سیمان به وجود آمده باشد بتن گفته می‌شود . این ماده از انواع مختلف سیمان همچنین پوزولان‌ ها ، سر باره کوره‌ ها ، مواد مضاف ، گوگرد ، مواد افزودنی ، پلیمر ها ، الیاف و غیره به وجود میاید بتن (به فرانسوی .

هم چنین در نحوه ساخت بتن ممکن است فرآیند هایی مانند حرارت ، بخار آب ، اتو کلاو ، خلأ ، فشار های هیدرولیکی و متراکم کننده‌ های مختلف نیز استفاده شود . با توجه به گسترش و پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی‌ های فراوان در چند قرن اخیر ، شناخت بتن و خواص آن نیز توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است . به طوری که امروزه شاهد انواع گوناگونی از  بتن با مصالح گوناگون هستیم که هر یک دارای خواص و ویژگی های مخصوص به خود است . امروزه انواع مختلفی از سیمان ها که شامل پوزولان ها ، سولفور ها ، پلیمر ها ، الیاف های مختلف و افزودنی های متفاوتی هستند ، تولید میشود. 

بتن از زمانهای گذشته  به عنوان فونداسیون برای ساختمان ها کاربرد داشته است و دلیل آن نوع عملکرد موثر بتن و مقاومت بالا به عنوان پایه ریزی یک ساختمان و همینطور قیمت مناسب در کنار دوام بالای آن برای انواع مختلف ساختمان ها می باشد . اما در گذشته نیز بتن به دلیل نقطه عطف بودن و ویژگی های منحصر به فرد خود در طراحی داخلی فضاها نیز به کار رفته است چرا که عنصری که فراتر از زیبایی کاربرد را نیز مد نظر قرار می دهد .

بتن امروزه به عنوان یک متریال خاص در دنیای معماری مدرن  مورد استفاده قرار میگیرد است . معماران زیادی تمایل دارند تا در پروژه های خود از بتن استفاده می کنند به شکلی که استفاده از آنها سبک خاصی از دکوراسیون داخلی می باشد . بتن در ایران نیزجایگاه ویژه ای را معماری و معماری داخلی به خود اختصاص داده است.

متریال بتن به دلیل تنوع رنگی کم و خنثی بودن رنگ های به کار رفته در آن، گزینه ایبسیار خوبی برای استفاده در فضا هایی است که قرار است با مبلمان و چیدمان تبدیل به فضایی پر انرژی  شوند.

بتن را می توان عنصری تکمیل کننده در فضای خانه محسوب کرد که این عنصر حسی متفاوت از سایر تزئینات خانه در افراد ایجاد می کند، به کار گیری بتن به همراه متریال چوب طبیعی، سبکی صنعتی و مدرن را به نمایش می گذارد.

انواع بتن در دکوراسیون داخلی

تا به حال مطالعات گوناگونی در زمینه بهبود کیفیت یا تغییر عملکرد بتن صورت گرفته است که اکثر آن ها با تغییر در ترکیب بتن (که به آن طرح اختلاط بتن گفته می‌شود ) همراه بوده است اما با این حال استفاده از افزودنی‌ های بتن همیشه در حال بروز رسانی بوده است و مصالح جدید جایگزین مواد قدیمی تر می شوند . یکی از این موارد جایگزین شده در جهت تولید بتن سبک است که بالا ترین مزیت  آن کاهش وزن ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

بتن تحت نام های مختلف ( هبلکس سیپورکس , پرلکس )  بسته به طریقه ی ساخت و تولید بتن ( برای مثال روش اتوکلاو ) و مواد تشکیل دهنده آن علاوه بر اینکه در ساخت دیوار ها , پارتیشن ها و سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرد به صورت اکسپوز ( بدون پوشش ) در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد فراوان دارد. 

از نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی ، طراحی و اجرای ویلا ، بازسازی ساختمان و طراحی نمای ساختمان شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیو داخلی مهرآداک دیدن نمایید

شرکت معماری شرکت دکوراسیون داخلی شرکت بازسازی ساختمان دکوراسیون منزل بازسازی خانه طراحی دکوراسیون دکوراسیون خانه اجرای دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی مدرن دکوراسیون داخلی کلاسیک طراحی داخلی مدرن طراحی داخلی کلاسیک بازسازی ساختمان

به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه: